Tuorein TV-tulokas Hero (lausutaan suomalaisittain!) aloitti lähetyksensä 10.11.2014. Heron ydinkohderyhmänä ovat 30-vuotiaat aktiiviset kaupunkilaiset. Heron tarkoituksena on vastata tämän kohderyhmän muuttuneisiin katselutottumuksiin tarjoamalla webTV-kanavilta omaksutun tavan katsoa ohjelmia monta jaksoa putkeen. Hero on vahvasti läsnä myös sosiaalisen median kanavissa, kuten trendi nykyaikana on.

Sosiaalisen median sisältöä Hero-kanavalle tuottaa nk. Hero Crew, jossa ovat mukana mm.  yrittäjä-ruokabloggari Jenni Häyrinen, The Voice of Finlandista tuttu laulaja Ike Ikegwuonu, DJ Milla Lehto,  baarialan yrittäjä Jyri Pylkkänen, muoti- ja lifestylebloggari Sara Vanninen ja yrittäjä/mainosalan tuottaja Joonas Wörlin. Näitä henkilöitä nähdään sekä tv-ruudussa että somen kanavilla.

Heron aloituspäivänä päivätavoittavuus oli 454 000, mutta se on laskenut siitä roimasti ja on nyt noin 250 000. Uudella kanavalla on aina haasteita saada katsojat löytämään kanavapaikan ja sen jälkeen vielä koukuttaa heidät pysymään kanavalla. Kohderyhmältään Hero vastaa usean mainostajan toiveita ja luonnollisesti toivomme Herolle menestystä!

TV-kanavien osalta myös SBS tulee lanseeraamaan uuden kanavan keväällä, jonka kohderyhmänä ovat naiset. Kerromme tästä uutukaisesta myöhemmin lisää.

FOX Play ja D Play

Suomalaiset käyttävät tv- ja videopalveluja monipuolisesti, vaikka lineaarinen tv pitää vielä ylivoimaista ykkössijaa. Kotimaisia netti-tv palveluja käyttää 15-19 vuotiaista 52% ja ns. edelläkävijöistä 59%. Kolme neljästä suomalaisesta käyttää useampaa kuin yhtä televisiopalvelua ja yli 40% kolmea tai useampaa palvelua. Yli neljää palvelua käyttää neljännes 25-44-vuoitaista.

Aikaisemmin vain MTV media ja Nelonen media on tarjonnut katsojilleen mahdollisuuden katsoa ohjelmistoansa netissä. 8.12.2014 alkaen myös Fox Play tarjoaa mahdollisuuden katsoa ohjelmia verkossa, ja SBS Discovery julkaisee D Play -nimisen palvelunsa ensi vuoden aikana.

FOX Play tarjoaa katsojille mahdollisuuden katsoa FOXin sisältöä ilmaisen netti-tv:n kautta. Tarjolla on jatkossa myös sisältöä, jota ei ole nähtävissä televisiossa. FOX Play lupaa käyttäjälleen selkeän ja helpon käyttäjäkokemuksen. Jos käyttäjä haluaa, voi hän jakaa FOX Playn sisältöä somessa Facebookin ja Twitterin kautta.

 D Play tarjoaa katsojilleen SBS:n sisältöä ja Discovery Channelin tuotantoa. Käyttäjäystävälliseksi kuvailtu D Play tarjoaa tulevaisuudessa myös muuta pohjoismaista sisältöä kuin TV5:ltä ja Kutoselta tutut sarjat, kuten Animal Planetin perheohjelmia ja Discoveryn tiededokumentteja.

 

Lähteet: Nelonen Media, Fox, SBS Discovery